Palec “zacinający”

Palec „zacinający”

Palec „zacinający” (palec “zablokowany”, palec „trzaskający”) jest zespołem pochewkowo-ścięgnistym polegającym na blokowaniu się ścięgien zginaczy w obrębie zgrubienia pochewki, zwanego troczkiem. Często współistnieje z cukrzycą, niedocznynnością tarczycy i chorobami reumatycznymi.

Mogą się pojawić nagle lub stopniowo. Często znacznie utrudniają wykonywanie codziennych czynności. Najczęściej dotyczą kciuka i palca IV (serdecznego), ale mogą pojawić się w każdym palcu.

BLOKOWANIE SIĘ PALCA

Blokowanie się i „przeskakiwanie” palca występuje w trakcie zginania, moment ten jest bolesny. W bardziej zaawansowanych stadiach palec może pozostać na stałe zablokowany.

Najczęściej po dłoniowej stronie stawu śródręczno-palcowego (u podstawy palca). Nacisk w tym miejscu powoduje nasilenie dolegliwości bólowych.

Diagnostykę choroby palca “zacinającego” (trzaskającego) przeprowadza dr Sebastian Witkowski już podczas pierwszej wizyty. Wywiad i badanie przedmiotowe uzupełnia badanie USG (koniecznie poinformuj w trakcie rezerwacji o chęci wykonania badania), które pozwala na ocenę pogrubienia tkanek oraz na dynamiczne prześledzenie ruchu ścięgien. Dodaktowo opcja Dopplera wykrywa przekrwienie tkanek świadczące o zapaleniu. W trakcie badania pacjent sam może „przyjrzeć się” własnej chorobie oraz zrozumieć jej przyczynę. Uwaga, jeśli posiadasz wcześniej wykonane USG potwierdzające chorobę ponowne badanie nie jest konieczne.

Wywiad i badanie fizykalne, ewentualnie uzupełnione o USG wykonane w trakcie wizyty, pozwala postawić diagnozę. Początkowo leczenie najczęściej jest zachowawcze. Jeśli objawy trwają dłużej rozważamy operację, która oprócz przecięcia troczka pozwala na uwolnienie ścięgien ze zrostów oraz usunięcie nadmiaru błony maziowej. Po zakwalifikowaniu do operacji otrzymacie Państwo bezpośredni numer telefonu do dr Witkowskiego, dzięki czemu w razie pytań i wątpliwości zapewniony jest stały kontakt z lekarzem prowadzącym.

Przeprowadzany przez dr Sebastiana Witkowskiego w nowoczesnej klinice na bloku operacyjnym (nie na sali zabiegowej).  Po zabiegu odpoczniecie Państwo na kameralnej sali z telewizorem i wifi oraz całodobową opieką pielęgniarki i lekarza dyżurnego (w Szpitalu można pozostać do rana następnego dnia bez dodatkowych opłat).

Ćwiczenia operowanego palca należy rozpocząć natychmiast po opuszczeniu sali operacyjnej. Blokowanie się w większości przypadków ustępuje natychmiast, natomiast na ustąpienie dolegliwości bólowych trzeba poczekać kilka, kilkanaście dni.

Powrót do pełnej sprawności zajmuje około 4-6 tygodni ( w przypadku pracy biurowej 5-10 dni). Po tym czasie możliwy jest powrót do aktywności sprzed operacji.

Uwaga, nie wykonuje zabiegów w ambulatorium oraz na salach zabiegowych. Operacje wykonywane są przeze mnie w nowczesnej Klinice, na w pełni wyposażonej sali operacyjnej. Sprzęt do operacji przygotowywany jest przez dwie instrumentariuszki z wieloletnim doświadczeniem. Po operacji mogą Państwo odpocząć na kameralnej, nowoczesnej sali z elektrycznie regulowanymi łóżkami oraz telewizją i dostępem do WIFI. Powrót do domu możliwy jest tego samego dnia kilka godzin po operacji lub rano następnego dnia. Oddział dysponuje całobową opieką pielęgniarską oraz lekarską. Przed porównaniem oferty innych Klinik proszę sprawdzić czy powyższe standardy są spełnione.

ZASTANAWIASZ SIĘ KTÓRĄ KLINIKĘ WYBRAĆ