Przykurcz Dupuytrena

Przykurcz Dupuytrena

Przykurcz Dupuytrena jest chorobą dziedziczoną, częściej występuje u mężczyzn. Ujawnić się może w każdym wieku jednak częściej występuje u osób w średnim wieku. Sprzyjać rozwojowi choroby może uraz lub długotrwałe powtarzalne przeciążenia dłoniowej powierzchni ręki.

Polegają na przykurczy zajętych palców, najczęściej narastającego przez kilka lat. Należy pamiętać iż znacznie nasilony przykurcz może utrudnić lub uniemożliwić skuteczne leczenie dlatego w każdym przypadku warto się skonsultować.

PRZYKURCZ

Najczęściej dotyczy palca IV i V, jednak może dotyczyć także pozostałych palców. Brak możliwości wyprostu jest naczęstszą przyczyną konieczności wdrożenia leczenia.

BÓL

Występuje w niektórych postaciach w szczególności tych z zajęciem skóry lub w przypadku dużych mas bliznowatych uciskających tkanki miękkie

DRĘTWIENIA

Mogą występować w przypadku ucisku bliznowatych mas na nerwy palcowe, jednak mogą być związane ze współistniejącą chorobą nerwów. Dlatego w przypadku obecności drętwień warto wykonać badanie USG.

W diagnostyce większości przypadków najczęściej wystarczy konsultacja i badanie przedmiotowe jednak czasami wskazane jest wykonanie badania USG. Diagnostykę i plan leczenia dobierany jest indywidualnie dla każdego pacjenta. Obecnie dostępne są dwie metody leczenia – operacyjna oraz biologiczna

Wybór metody leczenia

Jest złotym standardem leczenie choroby Dupuytrena powodującej przykurcz palców oraz postaci guzkowej.

BIOLOGICZNA

Metoda bezoperacyjna, polega na podaniu w formie injekcji kolagenazy (enzymu rozpuszczającego zbliznowaciałą tkankę pasm choroby Dupuytrena). Już wkrótce!

Leczenie operacyjne

Poniżej przedstawiam etapy leczenia operacyjnego

Najlepiej na pierwszą wizytę przynieść uprzednio wykonane badanie EMG, jego analiza pozwoli na ocenę parametrów przewodzenia nerwu. Dodatkowo wykonane badnie USG w trakcie wizyty może pokazać dodatkowe przyczyny ucisku. Jeśli masz wątpliwości czy wymagasz badania EMG możęsz najpierw odbyć konsultację z badanie USG.

Obywa się w nowoczesnej klinice na bloku operacyjnym (nie na sali zabiegowej). Znieczulenie ręki odcinkowe wykonuje specjalista anestezjolog dodatkowo dożylnie podawane są leki przeciwbólowe oraz uspakajające co jest nieporównywalnie bardziej komfortowe od znieczulenia miejscowego. Po zabiegu odpoczniecie Państwo na kameralnej sali z telewizorem i wifi z całodobową opieką pielęgniarki i lekarza dyżurnego (można pozostać do rana bez dodatkowych opłat).

Nocne dolegliwości bólowe jeśli występowały najczęściej ustępują zaraz po zabiegu. Drętwienia i poprawa czucia może zając dłuższy okres czasu. Od pierwszej doby po zabiegu operacyjnym wskazane są ćwiczenia ręki w pełnym zakresie bez obciążenia. Szczegółowe informacje odnoścnie postępowania otrzymacie Państwo ode mnie.

Powrót do pełnej sprawności zajmuje około 4-6 tygodni, po którym to czasie możliwy jest powrót do aktywności sprzed operacji. W przypadku pracy biurowej możliwy jest wcześniejszy powrót, po około 2 tygodniach. Ograniczenie ciężkiej aktywności fizycznej powinno wynosić około 3 miesiące.

Uwaga nie wykonuje zabiegów w ambulatorium oraz na salach zabiegowych. Zabiegi przeze mnie wykonywane są w nowczesnej klinice, na w pełni wyposażonej sali operacyjnej z udziałem lekarza specjalisty anestezjologii i dyplomowaną pielęgniarką anestetyczną dbającymi o bezbólowy oraz bezstresowy przebieg operacji. Dwoma instrumentariuszkami z wieloletnim doświadczeniem dbającymi o najwyższą jakość przygotowanego do operacji sprzętu. Panią salową dbającą o czystość sali. Po powrocie na Oddział może Państwo odpocząć na kamralnej nowoczesnej sali z elektrycznie regulowanymi łóżkami oraz telewizją i dostępem do WIFI. Po kilku godzinach od operacji można wrócić do domu lub pozostać na noc. Oddział dysponuje całobową opieką pielęgniarską oraz lekarską. Przed porównanie oferty innych Klinik proszę sprawdzić czy powyższe standardy są spełnione.

Zastanwiasz się którą Klinikę wybrać?